lørdag den 5. april 2014

Central Australia day 2

Om lørdagen skulle vi meget tidligt op. Vi  stod op kl. 5. Vi fik pakket sammen og fik morgenmad inden turen gik til Kings Canyon. Da vi kom til Kings Canyon var kl. endnu ikke 7. Vi skulle gå the Kings Canyon Walk. Det er e 6 km lang tur over hele Canyonen. Virkelig flot. Det tog os nok omkring 5 timer, men det var fordi vi stoppede hele tiden for at tage billeder. HIH. Da vi var færdig var det tid til at tage tilbage til campen og spise frokost.

Efter frokost kunne man vælge at tage på en helikopter fur over Kings Canyon. Jeg valgte det. Og det er jeg virkelig glad for at jeg gjorde. Det var så flot. Efter vores helikopter tur, hvor vi så hele Canyonen og vi kunne skimte Uluru i horisonten over 150 km væk, skulle vi igen køre. Vi kørte mere vest på og mod Uluru-Kata Tjuta national park. Efter omkring 4 timer kom vi frem. Vi skulle først besøge Cultrual Centeret. Der lærte vi en masse om historien af hele national parken og Uluru især.

Efter vi havde set centeret og havde fået købt souvenirer, skulle vi se solnedgangen over Uluru. Det var bare så flot. Uluru skifter farve fra brun til rød og tilbage til brun igen. Da solen var gået ned, var det tid til at tage til vores camp og få mad. Vi grillede. Der var normal steak, kænguru og kamel pølse. Jeg skulle i hvert ti fald prøve pølserne og de smagte som helt normale pølser. Bag efter gik vi i seng for vi var alle meget trætte. Men det var en super dag.


Heart Attack hill


Gruppe billed







Melanie, mig og Cecilie



Vores guide Jenny redder en hat



Gammel havbund






Vores egen Crocodile Dundee


Hear Attack hill igen

Kings Canyon



Fululuru

MEGET, MEGET LIGE VEJ



En Dingo

Uluru

Cecilie og jeg

Klara og Cecilie

Klara og jeg


Jeg er meget stærk


Røde Uluru

Gruppe billed igen

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar