mandag den 28. april 2014

ANZAC Day

Fredag d. 25. april var det ANZAC Day. ANZAC Day er en dag hvor alle minder de mænd og kvinder der har kæmpet i diverse krige. Familier der har mistede deres søn eller datter eller far eller mor, ligger blomster mens alle mindes dem.

Selvom om jeg ikke selv har mistede nogle til krige, så havde jeg taget nogle roser fra vores have og et kort, hvor jeg hade skrevet "Hvil i Fred" på dansk, som et minde til alle de danske soldater. Det lage jeg på momentet i Mandurah.

Om morgen blev der gået en parade hvor alle veteraner, nuværende Navy Officer og familer til faldende gik gennem byen. Med i paraden var også Navy, Amry og Air Force cadet, som er teenager mellem 12 og 20. Jeg havde to venner i Navy og Army cadets.

Efter paraden var der en mindeholdtidlighed. Det varde en time og var rigtig smukt. Der var ikke et tørt øje, da der blev mindes de soldater der var omkommet i Iran/Irak og Afghanistan. To børn på under 10 år, kom og lagde blomster for deres far, som var omkommet i Afghanistan.

En masse mennesker



Navy Officer fra HMAS Sirius




Min veninde Sarah med det røde bånd

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar