tirsdag den 11. marts 2014

Penguin Island og Australia Day

Ja jeg ved godt det lang tid siden jeg har skrevet, men jeg har bare haft så travlt, at jeg slet ikke har haft tid.

25. Januar 2014:
Den 25 januar var jeg oppe i Rockingham og der så jeg så Penguin Island. Penguin Island er en lille ø ud for Rockingham, hvor der bor pingviner. De pingviner der bor på øen er verdens mindste pingvin art. De er ikke meget større end 30-40 cm høje. Men de er rigtig søde.

Jeg tog en lille færge der over og så gik jeg en lille tur rundt på øen. Bagefter gik jeg en tur i vandet for at snorkle. Vandet var så dejligt og så klart. Jeg var så heldig at se en vild pingvin, men kunne desværre ikke tage et billede at den, da det var for mørkt. Men så en masse pingviner i Disvovery Centeret.







 
 
26. Januar 2014:
Den 26 januar var det Australia Day eller Straya Day som de kalder det i OZ.
 
Australia Day er den dag de fejre at Australien blev fundet. Der er musik og alle går rundt i T-shirt eller kjoler med det australske flag og farver på. Det er rigtig flot og meget anderledes at se på. Australia Day er stort set det samme som vore Grundlovsdag, de gør bare mere ud af det.
 
De havde de australske flag, Western Australias flag og Arboriginals flag



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar