fredag den 28. marts 2014

Central Australia day 1

Vel min tur til Central Australia startede allerde torsdsg d. 20. marts hvor jeg tog op til Perth lufthavn og fløj til Melbourne. Det toglidt over 3 timer. I Melbourne skullejeg mødes med Cecilie og Klara , så det glædede jeg mig til.

Da vi ankom til Alice Springs lufthavn skulle vi vente en time på at de sidste ville ankomme. kl. 13 da alle var kommet blev vi hentet at vores guide som skulle køre os til vores camp tæt på Kings Canyon. Vi kørte i 2 timer hvorefter vi stoppede i en lille road house som det hedder. Der skulle vi købe 1,5 liter vandflasker for det var det minimum man skal have. Også var vi blevet anbefalet at købe fluenet/fluenetshat. Det er helt klart det bedste køb jeg har gjort længe. Efter "the Road House" som foresten er the center of the center of Australia. Altså det tætteste man kan komme på midten af Australien hvor der er noget. Noget af det der overraskede mig mest, var at når man kiggede ud af vinduet Det eneste man kunne se var rødt sand alle vegne og så lang øjet rækkede. 

Da vi ankom til campen skulle der laves mad også spiste vi Bush Spagetti. Efter aftensmaden rydede vi up også var det tid til at pakke vore Swags ud. Swags er en slags sovepose og madras i en. Man har så en separat sovepose. Man kan så vælge at sove oven på swaggen eller på madrassen og lukke swaggen over en ligesom en sovepose. Stort set all sov i swags, for det var en enestående mulighed. Det at kan kunne sove under stjernerne, var så smukt. Jeg har aldrig set så mange stjerne mens jeg har været her i OZ. Og det ar virkelig varmt. Omkring 25 grader, så i sov i shorts og T-shirt og jeg faldt i søvn oven på min sovepose. Fordi jeg ikke havde sovet i næsten 40 timer var jeg meget træt. Jeg sov hver gang jeg havde mulighed. Men havde alligevel meget jetlag da jeg kom. Jeg sov så tungt at jeg slet ikke hørte en røgalarm falde ned og startede med at larme.

Med på turen var der dansker, tysker, italiener og en franskmand.







Melanie (tysker), Laura (Italiener), Cecilie, mig og Klara.
 


 

1 kommentar:

  1. Hey Mate, Have al most seen all 616 Photos Yu have taken in central OZ, the are great.

    Funny as you say the red sand and the red cliffs are amazing...... :-)

    dad

    SvarSlet