torsdag den 20. marts 2014

Difference between Australia and Denmark

Tænkte måske at i gerne ville vide det mest forskellige ting mellem OZ og Danmark.

Skolen
Forskellen mellem skolen her i OZ og DK er at man ikke har sin egen klasse som vi kender det. Nej man går fra klasse til klasse og har forskellige elever i ens klasser. High School starter fra year 8 til og med year 12. Primary School er fra kindergarden og pre-primary til og med year 7. De starter i skole når de er 4 år gammel og slutter når de er omkring 17 år gammel. Når man kommer i year 11, næst sidste år af gymnasiet, har man kun ET obligatorisk fag og det er engelsk. Det er så dejligt at kunne vælge hvad man synes er sjovt og hvad man ikke rigtig bryder sig om. I year 12, som er det år jeg er i , har man skolebal og man kan få en "Leavers Jumper" som bare et en trøje med dit navn, class of 14 og leavers 2014. I year 12 er der mange lektier, men det er der jo også en god grund til. Ind imellem de 4 term der er hvert skoleår, er der 2 uger ferie. Og skoleåret er helt omvendt. Man starter i skole i januar/februar og slutter i november/december.

Maden
Maden er jo forskellig, men det er mad jo overalt. Der er nogen ting som jeg rigtig godt kan lide også er der nogen ting som ikke lige er mig. Timtams som er nogen australsk slik/kage, det er helt klart min favorit. Det er chokolade kager lagt sammen med chokolade i mellem og overtrukket med chokolade. YUM. Vegemite er ikke lige mig. Men til forskel fra da jeg kom, kan jeg godt lugte til det og tage en lille bid, uden at skulle brække mig. Det er et stort skridt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar