mandag den 30. december 2013

Julen i Perth

Glædelig jul :) Jeg håber i alle har haft en god jul hvor end i verden i nu befinder jer.

24. december:
Den 24. december var en helt normalt dag. Der skete ikke så meget. Ally var på arbejde indtil kl. 14, hvor hun kom og hentede mig. Vi kørte ind til byen for at finde de sidste ting til juledag. Til aftensmad fik vi sandwich og mælk. Vi gik tidligt i seng, fordi vi skulle op ret tidligt næste morgen. Eller jeg skulle. Vi fik pakket alle gaver ned i en pose og stillet ud i gangen. Så alt var klar til at vi kunne køre op til Perth den næste dag.

25. december:
Jeg vågnede kl. 6. Det gjorde jeg, så jeg kunne Skype med min familie hjemme i Danmark. Det var meget underligt, for jeg var lige stået op den 25. og de var ikke gået i seng endnu og de var stadig den 24. Men vi fik snakket og de blev alle sammen rigtig glade for de gaver jeg havde sendt hjem.

Kl. 11. kørte vi til Mandurah for at hente Allys mor, hvorefter vi kørte tilbage til Dwellingup, fordi Ally glemte salaten. Kl. 13 ankom vi endelig til Daglish oppe i Perth hvor Allys yngste søster Carol bor med hendes to børn Darcy og Zac og mand Wok. Der skulle vi holde jul. Da vi kom ind blev alle gaverne lagt på stuebordet. Hold da op var der mange.




Efter gaverne var blevet pakket op, skulle vi spise. Der var skinke, kylling, salater i lange baner og bare en masse god mad. Mens vi spiset skulle alle de "unge" dvs. alle dem under 30, hive i sådan bordpynt der kan sige bang. Det var rigtig sjovt.










 
Efter madden stod det på "leg". Vi hyggede os rigtig meget, med de gaver vi havde fået, trampolinen som de har og hvad vi nu ellers kunne finde på. Vi skulle også spille pakkeleg. Jeg havde skrevet det hele ned på et stykke papir og pakket 20 gaver ind. Det var nogle skod gaver, men det var virkelig sjovt. Jeg fik selv et lille smykke. Da de pakkede gaverne op, kiggede de meget underlig på hinanden. "Var det virkelig hvad vi kæmpede om. Et par sokker". Det var så sjovt at se deres ansigter.
 
Reglerne bliver læst op



Min søster Karen

Deres udtryk da gaverne bliver pakket op




 
Klokken 6 var det tid til at køre hjem. Det var en super god og meget anderledes dag, men havde en fantastik jul, som jeg sent vil glemme. Jeg har oplevet en jul som er så meget anderledes end den danske og meget mere afslappet. Jeg er så taknemlig for hele Allys familie at de gad vise mig deres jul, selvom de selv siger de er Crazy.
 
 
By the way: SÅ ER DET MIN FØDELSEDAG I MORGEN. YAY 17 ÅR. DET ER HELT VILDT.
 
 
GODT NYTÅR ALLE SAMMEN
HAPPY NEW YEAR EVERYBODY
 
AND HAPPY BIRTHDAY TO MY FRIEND KATIE FROM SCHOOL, WHO LIKE ME, TURN 17 TOMORROW.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Glædelig baghjul og godt nytår! :p
    Ej, nu til sagen.... jeg skal selv til Australien 14/15, og derfor har jeg lavet en blog, hvor jeg har en udvekslingsblogliste, ville det være okay, hvis jeg skrev dig på? :)

    Knus,
    Johanne!
    udvekslingiaustralien.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja selvfølgelig må du det :) håber du får et godt år i Australien.

      Slet