fredag den 1. november 2013

Mine fag

Jeg vil fortælle lidt om de fag jeg nu engang har i skolen.

Biologi:
Ja biologi. Hvad kan man sige om det. Biologi er jo biologi uanset hvor i verden man befinder sig. Forskellen er bare på hvilke sprog man har det. Biologi på engelsk er rigtig svært, og jeg består da også kun lige. Alt heder jo noget forskelligt på engelsk og det med at skrive med alle de mange nye ord er stadig rigtig svært. Men selvom det er svært, så er det en rigtig hyggelig klasse. Vi er 8 i min klasse. 6 piger og 2 drenge. Så det er en ret lille klasse. Lige nu har vi om DNA. Rigtig spændende emne. Også selvom det er indviklet at lærer og forstå på en andet sprog. Jeg har biologi hver mandag i 3+4 time. Og hver onsdag i 5+6 time.

Engelsk:
Engelsk er som faget dansk bare på engelsk. Vi læser bøger og analysere dem. Ser film og analysere dem. På samme måde som i DK. Vi er lige nu i gang med at skrive en artikel om et emne vi har valgt. Jeg har vagt mobning. Den skal vi aflever om to uger. Jeg har engelsk tirsdag og torsdag i 3+4 time.

Matematik:
Matematik har jeg på det letteste akademiske niveau. Men det er nu stadig lidt svært. Men jeg består. Nogle af tingene har jeg haft om før og andre har jeg aldrig hørt om. Så det svinger lidt. Nogen gange går det rigtig godt, andre gange aner jeg ikke hvad jeg laver. Jeg har matematik hver mandag og onsdag i 1+2 time.

Marine & Maritime:
Super dejlig klasse. Vi laver alt muligt med vand. Vi har siden jeg kom været i gang med at tage vores skipper ticket (speedbådskørerkort). Jeg har mit. Så det er super. Faktisk var jeg den bedste i min teori prøve. Fik 29 ud af 30 rigtige. Meget bedre end resten af klasse. Lige nu venter vi på at de sidste får deres bevis, hvis de består. Vi andre sejler bare. Glæder mig rigtig meget til næste år, hvor vi skal scuba dykke. Det bliver så fedt. Kan næsten ikke vente. Jeg har marine & maritime hver tirsdag i 5+6+7+8 time.

Outdoor Education:
Outdoor deducation er helt klart blevet mit yndlingsfag. Ved ikke hvordan men det er det. Vi har lært hvordan man håndtere reb og binder knob (kunne de flest i forvejen), abseiling (rapeling) og bushwalking. Jeg er blevet ret glad for at vandre. Synes det er spændende og i den natur jeg bor i gør det meget bedre. Abseiling er meget skræmende. Men stadig får jeg et sus hver gang jeg overbeviser mig selv at jeg kan og gør det. Måske i fremtiden kan jeg gøre det. Men nu kan jeg ikke se mig selv gøre det. Det er en rigtig sjov klasse og min lærer er meget nede på jorden og griner med os. Selvom vi siger Ms eller Ms Horn, så har hun et meget venlig forhold til os. I næste uge skal jeg på en to dags camp i Land Pool Reserve. Det glæder jeg mig rigtig meget til. Vi har nogen af de bedste vandre stier og camping områder. Vi har to vandre stier som starter lidt nord for Perth og dem kan man vandre hele vejen ned til Albany i syd. Det er godt 600-700 km. Når jeg er ældre vi jeg tilbage og vandre hele turen. Men det skal jeg gøre i min sommerferie for ellers er det for varmt. Jeg har Outdoor Education hver mandag i 5+6 time og hver onsdag i 3+4 time.

Physical Education:
Physical education er en godt klasse. Jeg hygger mig og dyrker sport på en og samme tid. Smart. Vi havde det først term om atletik og det suttede vi med inden ferien. Nu er vi i gang med badminton. Vi spiller badminton på det andet campus skolen har, for vi har ikke nogen sportshal på mit campus. Det er ret hårdt og varmen hjælper ikke, men jeg overlever. Håber jeg. Jeg har Physical Education hver tirsdag i 1+2 time og hver torsdag i 5+6 time.

Det er så mine fag og jeg er ret glad for dem.         

Ingen kommentarer:

Send en kommentar