fredag den 15. november 2013

Outddoor education camp

Onsdag den 6. November skulle jeg på Camp med min outdoor Education klasse. Campen var i noget der hedder Lane-Pool reserve in Dwellingup.

Om mandagen før campen havde vi fået at vide helt præcist hvad vi skulle pakke. Man skal have en masse med.







Vi mødtes på skolen kl 8 og fik pakket vores tøj og mad, sovepose, liggeunderlag, telt og andet i vores backpack. Omkring kl 9.30 kørte vi fra skolen og til Dwellingup. 

Da vi ankom skulle vi gå et lille stykke. Efter vi havde gået fik vi en udfordring. Den gik ud på at fire i vores gruppe skulle danse en arboriginal dans. Mig og tre drenge endte med at gøre det. Det var hyle morsomt, og vi fik grinet rigtig meget.
Efter dansen fik vi den næste punkt, hvor den næste udfordring var. Så skulle vi gå hen til den.
Den anden udfordring var at vi skulle finde 5 dyr og 10 planter og tage billeder af dem. Det gjorde vi. Vi tog de 5 dyr med mit kamera.


En flue

En myre

Et dyr

En orm

Det skulle være australske dyr, så vi kunne ikke tage et billede af mig, da jeg jo ikke er fra Australien

Den tredje udfordring var at to fra vores gruppe skulle spise noget der hedder SPAM. Det er dåse med noget der ligner skinke , men lugter virkelig slemt.
Den fjerde udfordring var at der var lavet en firkant og så skulle fire fra gruppen tælle all træerne i firkanten. Det tog de fire fra min gruppe 45 min at finde det rigtig svar. Og det bedste var at for sjovt gik jeg op og talt træerne og efter 5 min havde jeg fundet det rigtig tal. Det havde vi det meget sjovt med.



Med kastet er Lucas og hende der sidder ned er min lærer Mrs. Dowsett
 

Efter den sidste udfordring gik hen til campen hvor vi slog telt op og hyggede os. Det er helt anderledes at være på camp, vi skal dog stadig sige ms. Horn eller Ms og Mrs. Dowsett eller mrs. Men det var meget mere afslappet end normalt.

Efter solen var gået ned hyggede vi omkring bålet vi havde lavet. Der hyggede vi og snakkede og da klokken blev 9.15 skulle vi gå i seng. Jeg skulle opringeligt have sovet alene i mit telt, men jeg spurgte om jeg ikke kunne sove sammen med nogen, fordi der var så mange lyde. Så jeg sov samme med to piger: Hailey og Cheynne.

Næste morgen stod vi up og pakkede sammen. Omkring kl. 8.05 forlod i campen og gik hen til den første udfordring. Der skulle vi bygge en båre og bære alle medlemmer af gruppen godt 1 km. Efter vi havde gjort det skulle vi fortsætte til næste udfordring. Vi var ikke kommet særlig langt før jeg vi det dårligt. Jeg fik hovedpine og blev svimmel. Min lærer så det og fik min gruppe til at tage min taske af. Jeg fik vand og slik og Hailey gav mig noget der smagte forfærdeligt. Mens jeg sad, prøvede min gruppe at finde ud af hvor vi var. Vi blev enig om at de skulle gå den vej de troede var den rigtig også ville mrs. Dowsett og jeg indhente dem. De gik den forkerte vej. Mrs. Dowsett sagde at jeg skulle blive siddende også ville hun hente dem og komme tilbage. Jeg vidste godt hvor vi var og hvad vej vi skulle. Så det grinede hun af og sagde til mig: "You get heat stroke and still know where we are". Jeg kom på benene og vi gik hen til den næste udfordring.

Anden udfordring var at fem fra gruppen skulle bygge en shelter. Det skulle være vandtæt.






Mrs. Dowsett heler vand på vores shelter

 
Efter det tog vi gruppe billeder af begge grupper.
 
Gruppe 1: Bagerst fra højre: Billy, Georgia, Ms.Horn, Bec, Garret, Brody, Rikky og Cheynne 

Gruppe 2: Bagerst fra højre: Mig, Hailey, Liam, Mitchel, Tempeni, Lucas, Chris og Ty. Mrs. Dowset tog billedet.
 
Efter den havde vi to udfordringer tilbage.
Tredje udfordring var at vi skulle danne et ord ud af bogstaver og finde det symbol i bushen.
Fjerde udfordring var at vi skulle bygge en raft og kryse Murray River med alle medlemmer og tasker. Vi måtte ikke gå på vejen over broen.
 
Efter den udfordring skulle vi op til bussen og kørte tilbage til skolen.
 
Jeg havde en super god camp og ville ønske den varede i tre dage i stedet for kun to dage. Jeg var vist en af de eneste der ville det.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar