torsdag den 10. oktober 2013

Cairns!!!!!!!! Far Northqueensland

Jeg vil allerede på forhånd advarer om et meget langt indlæg.

Torsdag den 3. oktober kørte Ally mig til Perth lufthavn fordi, jeg skulle flyve til Cairns, hvor ejg skulle på tur med andre udvekslingsstuderende fra SCCE. Fordi der kun går et fly om dagen fra Perth til Cairns, fløj jeg den tredje om aften. Og selvfølgelig skulle det ikke være efter planen. Nej igen blev jeg forsinket. Dog kun 30 min, men stadigvæk. Jeg fløj hele natten og fik ikke lukket et øje. Så da jeg ankom i Cairns lufthavn 4.30 den 4 om morgen, var jeg MEGET træt.

Jeg skal hilse og sige at Cairns lufthavn er meget lille. Jeg tror der var 7 butikker, så det var nogle 5 kedelige timer jeg ventede, indtil den først af de 8 andre udvekslingsstudenter, ankom lidt over 9.

Kl. 13.00 var alle kommet og vi havde fundet vores leder. Hun var rigtig flink. Vi fik et grønt kort, så vi kunne komme hen til vores hotel. Det var et rigtig flot og pænt hotel. Vi fik frokost, også kom vi alle i bikinier og hoppede i poolen. Den var så varm. Omkring 30 grader. Så dejligt. Vi var i poolen i omkring en time, da vi besluttede at tage ind og se Cairns by. Den var fyldt med japanere. Der var japanere overalt. Vi blev enige om at der var flere japanere end aussie. Cairns er en anderledes , men stadig meget smuk by. Vi blev dog alle lidt skrømte over et skilt, hvor de advarede mod krokodiller i havet.

Vi spiste aftensmad på hotellet. Efter aftensmaden gik vi i poolen igen. Vi blev i poolen, indtil omkring kl. 10. Hvor vi besluttede at gå i seng. Jeg sov før mit hoved rørte pudden, for jeg havde ikke sovet i over 36 timer.

Forest: Anna fra Tyskland og Jo vores leder
Bagerst: Constanze fra Tyskland og Klara fra Danmark


Maike og Annika fra Tyskland

Anna og Jo

Mig med Stillehavet og Coral Sea i baggrunden



Krokodiller

Det ligner virkelig en krokodille


Cairns by night
 
Lørdag morgen skulle vi op ret tideligt, for der var morgenmad kl. 7. Kl. 7.30 skulle der komme en bus og hente os, men den kom aldrig, for den var allerede kørt, selvom vi var der hvor vi skulle være 7.30. Så vi skulle tage en taxi i stedet. Da vi ankom til terminalen, skulle vi have vores billetter før vi kunne gå ombord the Big Cat. Den sejlede kl. 9. Det var rigtig sjovt at være ombord, fordi alle de andre kunne ikke rigtig gå uden næsten at falde hver gang. Jeg havde "sea legs" så jeg gik bare uden problemer. Sejlturen tog omkring 1 time og 10 min.
 
Da vi ankom til Green Island, fik vi maske, snorkle og finner, så vi kunne snorkle på revet. Jeg havde betalt så jeg kunne komme ud at scuba dykke da jeg havde mit certifikat og det var med en instruktør. Så jeg fik en livslang drøm opfyldt. (Nok ikke lislang, men i hvert fald 6-7 års lang drøm). Det var vildt flot. Jeg så to havskildpadder, sort tippede rev haj, Nemo og meget mere. De fem timer vi havde på Green Island gik alt for hurtig, men vi var alle sammen enige om at vi skulle tilbage engang i fremtiden men vores egne familier. Men næste gang vil jeg gerne ud til "the Outerback of the Reef". Da vi kom til bage til hotellet skyndte mig og de andre piger at gå til tour desken, så vi kunne tage så mange folder som muligt med hjem til næste gang.
 
Om aften efter aftensmaden, tog vi ind til et marked i Cairns. Det var rigtig hyggeligt. Vi fik grinet rigtig meget og snakket om alle de mange mærkelig ting vi har oplevet siden vi ankom til Australien for tre måneder siden.
 
Vi gik i seng omkring kl. 11. Vi var meget træt, og vi skulle op kl. 5, for der var morgenmad kl. 6 den næste morgen.
 
Fra venstre: Annika (Tyskland), Maike (Tyskland), Emma (Sverige), Constanze (Tyskland), Klara (Danmark) og Rapfel (Frankrig)


Green Island
 
 
Fra venstre: Constanze, mig, Anna, Klara og Emma

Constanze
 
Great Barrier Reef


Fra venstre: Constanze og mig


Farverige fisk



Min dykker makker fra Sverige 


Havskildpadde

Havskildpadde

Havskildpadde



 
Søndag skulle vi til Mossman Gorge. Det er en område hvor der bor rigtig mange arborignals. Efter at have kørt i 1,5 time ankom vi til et gallery Der skulle vi male vores egne arboriginal maleri på arboriginal måde.
 
Da vi var færdig der, kørte vi hen til et center kaldet Mossman Gorge Center. Der fra skulle ud til regnskoven. Alt var stort og meget smuk. Vi gik rundt i omkring en time og så alt. Bagefter tog vi tilbage til centeret, hvor vi tog hen til et område, som man normalt ikke må komme hen til. Der fik vi lov til at svømme i en flod. Og nej der var ingen krokodiller.
 
Til frokost vi jeg kænguru . Det smagte vildt godt. Til dessert fik jeg is, hvilke var noget jeg trængte til.
 
Om eftermiddagen skulle vi fange fisk og krabber med spyd. Vi gik langs standen hen til mangroves. Vi var alle meget bange for at møde en af de der mud kabber, som er så store som en knyttet hånd. Da vores guide sagde at vi skulle gå ind i mellem mangroverne, var vi all sådan lidt. HVAD. Der er jo krokodiller. Men jeg er stadig i live, så vi blev ikke spist af krokodiller.
 
Da vi kom tilbage til standen, skulle vi smage de ting vi fangede. Og lige inden vi skulle forlade skulle vi smage noget fra en myre. Det smagte af lime.
 
Anna fra Tyskland


Mit endelige resultat






En fisk (vi fangede den ikke)


Jo vores leder i mangroverne


Klara

Ferskvandsskildpadde

Savhaj

Mangrove østers

Dødelige dybshavs snegle

Stingray (mangen til den der dræbte Steve Irwin)

Wombat


Arboriginal sværd

Arboriginal øske

Smykke


Spyd

Grøn havskildpadde


Jeg spiser bagenden af en myre
 
Mandag skulle vi igen tidligt op. Vi skulle med bus hen til en station, hvor vi skulle med et damp tog op til en lille landsby i Blue Mountain bjergene. Det var en rigtig flot tur. Vi kørte gennem landskabet og alt var bare så flot. Efter at have kørt i 1,5 time kom vi til et udkigspost, hvor toget stoppede og vi kunne komme ud og tage billeder. Det var vildt flot. Så kørte vi videre mod Kuranda.
 
Da vi ankom til Kuranda fik vi to timer til at gå rundt og se og få noget at spise. Vi tog bussen tilbage til hotellet, hvor vi fik pakket de sidste ting inden vi skulle mod lufthavnen. Omkring kl. 3 sagde vi farvel til Maike, fordi hun skulle bo hos hendes værtsmors ven. 3.15 var det Klara, min og de to drenge fra Frankrigstur til at sige farvel. De sidste tre piger skulle først afsted dagen efter. Jo kørte med os til lufthavnen og blev sammen med os indtil jeg var kommet ombord på mit fly.
 
Turen hjem var rigtig lang og kedelig. Da Ally hentede mig var jeg rigtig træt. Da vi kom hjem gik jeg på hoved  i seng.
 
Fra venstre: Constanze (Tyskland), Klara (Danmark), mig (Danmark), Emma (Sverige), Maike (Tyskland) og Annika (Tyskland)


Toget

Blue Mountain

Blue Mountain








ME

Constanze

Maike, mig, Constanze og Annika

Smuk udsigt

Fra venstre: Constanze (Tyskland), Anna (Tyskland), Maike (Tyskland), Annika (Tyskland), Klara (Danmark), mig (Danmark), Jo (Australien), Leo (Frankrig) og Rapfel (Frankrig)
   
 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar