fredag den 16. august 2013

Karen, bondfire og skoleudflugt

G'day mate
How are you mate.

Det er de to mest normale Aussie slang :)

Det er nu lidt over halvanden maned siden jeg forlod Danmark, og har slet ikke fortrudt min beslutning. Jeg har det super, og selvom jeg ikke har været her så længe føler jeg mig nogen gange som om jeg har været hele mit liv.

Men nu til det jeg endelig ville skrive om.

Min værtssøster Karen kom hjem sidste torsdag nat. Jeg så hende dog først torsdag eftermiddag, da hun næsten kørte mig ned på vej op ad indkørelsen til huset. Heldigvis fik jeg et lift resten af vejen. JAAAA, den indkørelse er ved at drive mig til vandvid. Jeg håber inderst inde at Ally formå at få huset solgt inde sommeren, for ved ikke hvordan jeg nogensiden skal komme op af den indkørelse. Når men tilbage til min søster. Hun bor normalt i Melbourne, Victoria, men hun var her og besøge os og alle hendes venner i 10 dage. Hun har altid fart på, men på en måde ligner hun mig rigtig meget. Både i væremåde og personlighed. Men hun er bare så sød, og hun kan snake engelsk og ASL (hvilke er australsk tegnsprog), så det har hun også lært mig. Så jeg kan stave mit navn, sige tak og How are you på tegnsprog. Hun opfører sig som om hun er høj hele tide, men hun har bare en masse energi. helt anderledes end min værtsbror Trevor.

Min værtssøster ved vandfaldet man ikke kan se

Karen på skinner
 
 
Mens Karen var på besøg havde vi også en bondfire. Eller prøve at have en. Da det havde regnet næsten dagligt siden jeg kom, var træet blevet vådt, bare lidt. Nej rigtig meget. Vel det blev aldrig til et bål som håbet. Så meget kan jeg sige. Men pyt, det var en super hyggelig aften
 
 
Bålet før der blev sat ild til det
 
 
Jep jeg har været så heldig at være på skoleudflugt men min skole. Det vat en tale for nogle udvalgte elever på ca. 7 forskellige skoler i Mandurah, Pinjarra og Waronna. Talen var meget rørende og det var svært ikke at knipe en tårer. Det var en tidligere futti spiller (Australsk fodbold), som under sin karriarer drank sig fuld næsten hver aften, tog stoffer og ville begå selvmord. Det skal lige siges at han i dag lever i bedste velgående. Han var også physisk syg. Og er det stadig, men tager piller for det. Men det gode ved det hele var at jeg i går kun skulle halvanden time i skole, eller retter sagt have halvanden times undervisning. Fedt.   
 
Manden I den blå t-shirt er Heath Black (futti spilleren)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar